הדרך לסטארט אפ מצליח מצריכה קודם כל רעיון טוב ואחר כך את הכלים והתקציב הנדרשים על מנת להוציא את אותו הרעיון אל הפועל – יש לא מעט אפשרויות מימון כמו מימון המונים אשר יכולות לסייע להשיג את התקציב המתאים.
בכדי שהסטארט אפ אכן יצליח וישיג את מטרותיו, קיימת חשיבות גבוהה להשקיע גם בכל מה שקשור לנושא השיווק.
אז כמובן, במקום הזה יכולה לעלות השאלה איך נכון לשווק את הסטארט אפ? – וכידוע, כיום ניתן למצוא לא מעט פלטפורמות שיווקיות שונות אשר מיועדות עבור אותה המטרה.
כל השלבים בהליך שיווק סטארט אפ
לא משנה באיזה סטארט אפ מדובר בין אם חנות וירטואלית ובין אם עסק מסוג אחר, ישנן מספר פעולות בהן צריך לנקוט בדרך להשגת המטרה ובין היתר:
- פילוח של קהלי היעד – בשלב הראשון קיימת חשיבות גבוהה להגדיר ולהבין את קהלי היעד של אותו סטארט אפ. קהלי היעד יכולים להיות בגילאים שונים, הם יכולים להיות מהארץ ו/או ממדינות נוספות/ אחרות בעולם. הגדרת קהל היעד תסייע במידה רבה בשלבים הבאים ובין היתר, בבחירת ערוצי פרסום וניסוח מסרים פרסומיים מותאמים.
- בידול העסק – פעולה חשובה נוספת בכל מה שקשור לנושא של סטארט אפ שיווק באה לידי ביטוי במחקר שוק על מנת לאתר מתחרים ישירים ועקיפים.
המידע הזה יאפשר לייצר בידול לאותו סטארט אפ מהמתחרים.
למעשה בהליך הבידול יש לדאוג ולייצר לסטארט אפ זהות ייחודית – מיתוג הסטארט אפ. - מיתוג – הליך המיתוג אמור להתבסס על השלבים אשר בוצעו קודם לכן ואמור לכלול בתוכו את הפעולות הבאות: יצירת לוגו מתאים, בחירת שפה גרפית עבור אותו סטארט אפ, בחירת שם מתאים לסטארט אפ ושימוש באמצעים נוספים הנועדו עבור מיתוג העסק.
- בחירת ערוצי השיווק/ פרסום המתאימים – בשלב הבא יש לבחור בתבונה את ערוצי השיווק המתאימים עבור אותו סטארט אפ. כידוע, בעידן האינטרנט יש לא מעט ערוצים אופציונאליים שכאלו ובין היתר: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, גוגל (קידום אורגאני ו/או קידום ממומן) ועוד.. ההמלצה היא לערוך היכרות עם כל אותן האפשרויות והדרך בהן הן יכולות לשרת את העסק והתבסס על כך לבצע את הבחירה המתאימה.
באופן כללי, ההמלצה היא להשקיע בהכנה של תוכנית שיווקית מלאה ומקיפה.
התוכנית אמורה לקחת בחשבון פרמטרים שונים כמו: התקציב אשר יוקצה למטרת השיווק, מטרות הסטארט אפ, אמצעי השיווק אשר נחשבים כיעילים וכמתאימים ביותר למטרה ועוד..
במקרים רבים, הדרך אשר תאפשר את השגת המטרה עוברת בקבלת ייעוץ חיצוני מיועץ מקצועי אשר מתמחה באופן פרטני בתחום זה.
עזרים מקוונים – אמצעים נוספים שחשוב להכיר
לצד תכנון השיווק והפרסום של הסטארט אפ, קיימת חשיבות להכיר גם את שאר העזרים אשר בכוחם לסייע במטרה. בין היתר, אמצעי סליקה לעסקים – אשר יכולים לסייע לכל הנושא של קבלת תשלומים מלקוחות כגון:
תוכנות CRM – אשר בכוחן לסייע בניהולו השוטף של העסק בהיבטים שונים.
תוכנות הנהלת חשבונות מקוונות – אשר יכולות לסייע בכל מה שקשור לניהול השוטף של העסק – חלק מהמערכות כוללות גם פתרונות לניהול קשרי לקוחות – אשר יכולים גם הם להוות כאמצעי חשוב כל מה שקשור לשיווק שח העסק.
לסיכום
אם גם אתם נמצאים בהליך הקמת סטארט אפ ההמלצה היא לקחת בחשבון את כל אותם הפרמטרים אשר יכולים לסייע לכם לצלוח את התהליך בצורה הנכונה.
כאמור, בעידן האינטרנט יש לא מעט פלטפורמות ומערכות דיגיטליות מתקדמות, אשר בכוחן לסייע לכם להשיג את המטרה בצורה המיטבית.