מה זה HR? התפקיד של משאבי אנוש בחברה

מה זה HR?

משאבי אנוש (HR) היא פונקציה קריטית בתוך ארגון שאחראי לגיוס, שימור ופיתוח עובדים. אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש אחראים לכך כי העובדים של החברה מעורבים, בעלי מוטיבציה, ומצוידים כדי לעמוד ביעדים של הארגון ויעדים.

תפקידו של HR הוא ליצור ולתחזק סביבה שבה העובדים יכולים להיות פרודוקטיביים, בעלי מוטיבציה ומרוצים. מחלקות משאבי אנוש אחראיות לפיקוח על כל מחזור החיים של העובדים, מהגיוס ועד הפרישה. הם ממלאים תפקיד מכריע בפיתוח המדיניות והנהלים התואמים את המטרות והערכים של החברה. בנוסף, מחלקות משאבי אנוש נדרשים לעתים קרובות לספק הדרכה ותמיכה לעובדים המתמודדים עם אתגרים אישיים או מקצועיים

תחומי האחריות של משאבי אנוש

גיוס

אחת האחריות העיקרית של HR היא גיוס. אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש אחראים לגייס את האנשים הנכונים לארגון ולמצוא את ההתאמה המתאימה לכל פתיחת משרה. זה כולל פרסום משרות פתוחות, בדיקת קורות חיים, עריכת ראיונות, וקבלת החלטות גיוס. מחלקות משאבי אנוש חייבות להבטיח שתהליכי הגיוס והבחירה שלהן תואמים לחוקים ולתקנות בנוגע לשוויון הזדמנויות ואי-אפליה.

פיתוח העובדים

אחריות מרכזית נוספת של HR היא פיתוח עובדים. מחלקות משאבי אנוש אחראיות על יצירה ויישום של תוכניות ויוזמות המסייעות לעובדים לצמוח ולהתקדם בתוך הארגון. זה עשוי לכלול תוכניות הכשרה, חונכות, והזדמנויות לפיתוח הקריירה. בנוסף, מחלקות משאבי אנוש אחראיות לעתים קרובות על תוכניות לניהול ביצועים, אשר מספקות לעובדים משוב והדרכה כיצד לשפר את הביצועים שלהם.

פיצויים והטבות לעובדים

פיצויים והטבות הם גם תפקידים חשובים של HR. אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש אחראים על תכנון ויישום תוכניות פיצוי והטבות תחרותיות, שוויוניות ועקביות עם מטרות הארגון. זה עשוי לכלול עיצוב וניהול תוכניות שכר ובונוסים, כמו גם ניהול ביטוח בריאות, תוכניות פרישה, ותוכניות הטבות אחרות.

יחסי העובדים

מחלקות משאבי אנוש גם משחקות תפקיד חשוב ביחסי העובדים. אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש אחראים לחקור ולפתור תלונות עובדים ומחלוקות, כמו גם לפתח מדיניות ונהלים המקדמים סביבות עבודה בריאות ומכבדות. הם גם פועלים כדי להבטיח שהעובדים יהיו מודעים לזכויותיהם ולמחויבויותיהם, וכי יתייחסו אליהם בצורה הוגנת ושוויונית.

ניהול נתוני העובדים

מחלקות משאבי אנוש אחראיות על ניהול נתוני עובדים ורשומות. זה כולל שמירה על מידע מדויק ועדכני של עובדים, כמו גם וידוא שהקבצים האישיים הם סודיים ומאובטחים. בנוסף, מחלקות משאבי אנוש אחראיות לעתים קרובות למעקב ולדיווח על מדדי מפתח, כגון מחזור עובדים ורמת שביעות רצון עובדים.

ארגז הכלים ליזמים

קלאודוויז

קלאודוויז היא חברת אחסון אתרים אמינה, מאובטחת ומהירה המספקת את כל מה שצריך בשביל שהאתר שלנו ירוץ ללא תקלות

קלאודוויז מציעים ניסיון ללא התחייבות בשירות אחסון האתרים שלהם

מאנדיי

מאנדיי היא חברת CRM שעוזרת ליזמים ולבעלי עסקים לנהל מערכי שיווק, מכירות ושירות לקוחות

מאנדיי מציעים 14 יום ניסיון במערכת שלהם ללא עלות

וובפלואו היא פלטפורמה פופולרית המאפשרת לבנות אתר בקלות ובמהירות שלא דורש שום ניסיון קודם בננית אתרים

וובפלואו מציעים תוכנית חינמית המאפשרת לכולם להקים אתר ללא מאמץ

החשיבות של HR

 

חשיבותו של HR נעוצה בתפקידו כקשר בין הנהלת הארגון לבין עובדיו. HR מסייע ליישר את המטרות של שני הצדדים, להבטיח כי לחברה יש את העובדים הנכונים כדי לעמוד ביעדים שלה וכי העובדים מרגישים מוערכים ונתמכים בעבודתם. HR גם מסייע ליצור סביבת עבודה חיובית על ידי קידום תקשורת פתוחה, יחס הוגן, והזדמנויות לצמיחה אישית ומקצועית.

 

  • גיוס ואיוש: HR אחראית גיוס, סינון העובדין הנכונים כדי לענות על הצרכים של החברה. זה כולל פרסום משרות פתוחות, סקירת קורות חיים, עריכת ראיונות, וקבלת החלטות גיוס.

 

  • יחסי עובדים: HR אחראית על ניהול יחסי עובדים ועל הבטחת סביבת עבודה חיובית. זה כולל חקירה ופתרון תלונות וסכסוכים של עובדים, קידום תקשורת פתוחה וקידום תרבות של כבוד והוגנות.

 

  • פיצוי והטבות: HR אחראית על תכנון וניהול תוכניות פיצויים והטבות שהן תחרותיות, שוויוניות ועקביות עם מטרות החברה. זה כולל שכר ותוכניות בונוס, ביטוח בריאות, והטבות אחרות.

 

  • פיתוח עובדים: HR אחראית על פיתוח ויישום תוכניות ויוזמות כדי לסייע לעובדים לצמוח ולהתקדם בתוך החברה. זה עשוי לכלול תוכניות הכשרה, חונכות, והזדמנויות לפיתוח קריירה.

 

  • ניהול ביצועים: HR אחראית על תכנון והטמעה של תוכניות לניהול ביצועים שמספקות לעובדים משוב והדרכה כיצד לשפר את הביצועים שלהם.

 

  • תאימות: HR אחראית להבטיח כי החברה עומדת בכל חוקי העבודה הרלוונטיים והתקנות, כגון אלה הקשורים הזדמנות שווה ואי אפליה.

 

  • נתונים ושמירה על רשומות: HR אחראית לשמירה על מידע מדויק ועדכני של עובדים, להבטחת הסודיות והאבטחה של קבצי כוח אדם, ומעקב אחר מדדי מפתח כגון מחזור עובדים ורמות שביעות רצון

 

משאבי אנוש HR

המאפיינים של מחלקת משאבי אנוש מקצועית

 

  • כישורי תקשורת: אנשי מקצוע טובים בתחום משאבי אנוש הם אנשי תקשורת מעולים שיכולים להקשיב, להבין ולבטא את הצרכים של ההנהלה והעובדים.

 

  • אינטליגנציה רגשית: אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש צריכים להיות מסוגלים להבין ולנהל את הרגשות שלהם, כמו גם את הרגשות של אחרים, על מנת לבנות מערכות יחסים חיוביות ולפתור קונפליקטים ביעילות.

 

  • מיומנויות לפתרון בעיות: אנשי מקצוע טובים בתחום משאבי אנוש מסוגלים לנתח בעיות מורכבות ולפתח פתרונות יעילים העונים על הצרכים של כל הצדדים המעורבים.

 

  • הסתגלות: אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש צריכים להיות מסוגלים להסתגל במהירות לנסיבות משתנות ואתגרים חדשים על מנת לשמור על יעילותם במקום עבודה מתפתח כל הזמן.

 

  • ידע טכני: לאנשי מקצוע טובים בתחום משאבי אנוש יש הבנה מוצקה של דיני עבודה, פיצוי והטבות ניהול, והיבטים טכניים אחרים של משאבי אנוש.

 

  • איכויות מנהיגות: אנשי מקצוע טובים הם מנהיגים חזקים שמעוררים אמון, כבוד וביטחון באחרים. הם מובילים על ידי דוגמה ויוצרים סביבת עבודה חיובית המקדמת מעורבות עובדים ופרודוקטיביות.

 

  • יושרה: אנשי מקצוע טובים של משאבי אנוש הם ישרים, אתיים ושקופים בהתנהלות שלהם עם אחרים. הם שומרים על הסודיות והאבטחה של מידע אישי ופועלים לפי מיטב האינטרסים של העובדים והחברה.

 

  • חשיבה אסטרטגית: לאנשי מקצוע טובים בתחום משאבי אנוש יש נקודת מבט אסטרטגית והם מסוגלים להתאים יוזמות משאבי אנוש עם המטרות והיעדים הכוללים של הארגון.

 

לסיכום, HR ממלא תפקיד קריטי בהבטחת כוח העבודה של הארגון להיות מעורב, מוטיבציה, ומצויד כדי לעמוד ביעדים ובמטרות של הארגון. מחלקות משאבי אנוש אחראיות לגיוס ובחירה של עובדים, לפיתוח וניהול תוכניות פיצויים והטבות, לקידום סביבות עבודה בריאות ומכבדות וניהול נתוני עובדים ורשומות. אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש חייבים להיות מיומנים במגוון תחומים, כולל עסקים, משפטים ופסיכולוגיה, על מנת לנהל ביעילות את הדרישות המורכבות והמתפתחות של מקום העבודה.