שיווק סטארטאפ מתחיל בדרך כלל לאחר סבב הגיוס הראשון של הכספים. התהודה על המוצרים החדשניים והחדרת קיומו לשוק, מתבצעת בכמה דרכים כמו לדוגמה:
כנסים
בישראל מתקיימים לאורך השנה כנסים רבים שכל אחד מהם עוסק בנישה ספציפית, כמו נושאים הקשורים לאבטחת מידע, לאפליקציות חדשות, שבבים אלקטרוניים, הנדסת מים ואין ספור תחומים נוספים.
בכל אחד מהכנסים הללו חברות שעוסקות בנושאים הקשורים אליהם שוכרות דוכן או כמה דוכנים ומציגות בו את הרעיון הכללי במצגות, בהסברים פרונטליים, בהרצאות ובדפי מידע. לקוחות פוטנציאליים שהמוצר מעניין אותם משוחחים עם הנציגים, מקבלים מידע במייל או מתאמים פגישות כדי לקדם תהליכים עסקיים.
במהלך הכנסים הללו נוצרת לא אחת תחרות סטארטאפים כשבין המציגים יש חברות שעוסקים בתחומים זהים, או מאד קרובים וכל אחת מהן מעוניינת באופן טבעי להצליח ובגדול.
Webinars
וובינר היא אופציית העברת מידע שהחלה רק בשנים האחרונות אך היא תופסת תאוצה משמעותית לאור היתרונות הרבים שלה. מדובר בהצגה של מידע על ידי שיחה או הרצאה מוקלטת, שמכילה נתונים מסקרנים ומרתקים המוסברים בצורה נינוחה ועניינית. כל אדם יכול להקשיב להקלטה המקצועית הזו במועד שנוח לו ובמקום שמתאים לו.
רבים ייהנו מהקשבה לכך בבית, במשרד או לחלופין זו אופציה מצוינת להעביר את הזמן בנסיעה הארוכה בכבישים הפקוקים וכך ליצור ערך מוסף ולקבל ידע רב.
מי שהנושא המדובר מעניין אותו, יפנה לגורם הרלוונטי שדיבר בוובינר, או לגורם אחר בחברה ויקדם אתם מהלכים עסקיים.
פלטפורמות חברתיות
הרשתות החברתיות מרכזות מידע רב בכל תחומי החיים. כשמדובר על שיווק סטארטאפ, אחת הפלטפורמות שיוצרות קידום של מהלכים היא רשת לינקדאין שמחברת בין גורמים שונים בעלי תחומי עניין זהים, היא יוצרת ביניהם קשר מקצועי ומכאן הם ממשיכים יחד בניסיון ליצור שיתופי פעולה שונים.
הצלחה של שיווק סטארטאפ
הצלחה של שיווק סטארטאפ אינה מתרחשת ביום אחד. מדובר בהליך ארוך שכרוך בהרבה מאד שיחות ופגישות, עם הצלחות קטנות לאורך הדרך. אם מדובר במוצר מנצח, נוצרת הצלחה מטאורית בישראל וגם מעבר לים. חברות סטארט אפ ישראליות רבות זוקפות לזכותן הצלחות רבות חובקות עולם לאחר שהמציאו מוצרים ותוכנות שיצרו הבדל בתחומים רבים, כמו לדוגמה תוכנת waze.