יש לי רעיון לאפליקציה

6 דרכים כיצד ניתן לעשות ממנו כסף

השימוש הנרחב בסמרטפונים הוביל לכך שהומצאו כמויות גדולות של אפליקציות למטרות שונות. בעלי טלפונים חכמים רבים הן של אייפון והן של אנדרואיד יוצרים בהן שימוש רב בתחומים שונים של חייהם ויוצרים הקלה רוחבית בשפע של נושאים.

שלבי פיתוח האפליקציה

הכול מתחיל בהברקה או ברעיון מקורי שיכול לסייע למי שעוסק בתחום מסוים או לשימוש של כלל האוכלוסייה, כמו לדוגמה בכל מה שקשור למועדי הגעת האוטובוסים, מציאת דרכי הגעה ליעד מסוים וכו'.

מרגע החשיבה וההכרזה על יש לי רעיון לאפליקציה יש כמה שלבים שיש לבצע. הנושא הראשון הוא רישום הפטנט בארץ בלבד או בישראל ובמדינות שונות בעולם וזאת כדי שהרעיון ישויך לשמו של הממציא. המטרה היא שמישהו אחר לא יזכה בזכות הראשונים של פיתוח הרעיון והיישום שלו.

לאחר מכן ההמציא מגבש תוכנית לפיתוח המוצר, על ידי תכנות או שימוש בAPI, עיצוב גרפי, עיצוב חווית משתמש ובניית כל דרכי השימוש באפליקציה במכשירים השונים. אם קיים צורך במחקר ובפיתוח, הוא פונה לעזרתה של חממת סטארט אפ שבוחנת כל בקשה מסוג זה, כדי לקבל החלטה אם לסייע בכך או לא.

ברוב המקרים הפיכת הרעיון למציאות כרוך במימון של כל ההוצאות הכספיות שהן די גבוהות. יזמים שאינם מסוגלים לממן זאת מבצעים גיוס כספים למיזם בדרכים שונות כמו פניה לבני משפחה ולחברים, פניה לאנשי עסקים או לגורמים אחרים שמשקיעים בחברות הזנק.

כיצד אפשר לעשות כסף מהאפליקציה

בתחילת הדרך כשהאפליקציה עדיין לא מוכרת, הסיכוי לגבות כספים עבור ההורדה שלה, הוא די קלוש. לכן המגמה היא לאפשר לציבור להוריד את האפליקציה ללא תשלום לפרק זמן מסוים.

לאחר תקופת מה, אפשר להתחיל בהצעות להורדת האפליקציה בתשלום. דרך הפעולה והעלויות מתבצעות בהתאם לקהל היעד, לאחר ניתוח סוגי הקהלים המשתמשים באפליקציה זו והרגלי השימוש בה.

אחת האופציות היא לאפשר למשתמשים ליהנות מהאפליקציה של משחק מחשב לדוגמה, אך כשהם מגיעים לשלב מסוים במשחק, הם זקוקים לממשק נוסף של האפליקציה שעבורו עליהם לשלם בנפרד.

איך לעשות כסף בדרך עקיפה באמצעות האפליקציה

בעקבות השימוש רחב ההיקף, אפשר לפרסם על גבי האפליקציה בדרכים שונות. האופציה המועדפת בתחום זה היא הצבת באנרים המפרסמים נושאים שונים כמו לדוגמה מסעדות או צימרים. בעלי האפליקציה מרוויחים כסף מכל הקלקה של המשתמש על הבאנר. יש נושאים שמעניינים יותר את הקהל ואחרים פחות, אך אם מפרסמים באנרים המתאימים לקהל היעד על פי הפילוח שבוצע, יש סיכוי רב שכמות ההקלקות תהיה גבוהה וכך יגדלו ההכנסות.

עולם השיווק הדיגיטלי מתקדם באופן מטאורי בשנים האחרונות והמומחים לכך מבצעים אופטימיזציה של כל המהלך, כדי ליצור תהודה רחבה. אחת הדרכים לכך היא ניתוח תמידי on line של התנהלות הקהל. בזכות התוצאות הנראות באמצעות הכלים הללו, מייעלים את נתיבי הפרסום ומבצעים את השינויים הנדרשים ובדרך זו זוכים להרבה יותר חשיפה, תשומת לב והקלקות.