מה זה arr ואיך הוא יוכל לעזור לעסק שלכם

Annual Recurring Revenue המכונה בקיצור ARR הוא מדד מכריע עבור כל עסק שמסתמך על הכנסות חוזרות. זהו אינדיקטור לכמות ההכנסות שהחברה יכולה לצפות לייצר על בסיס שנתי מלקוחותיה החוזרים. ARR חשוב במיוחד בתעשיית ה-SaaS, שבה חברות צריכות לעקוב אחר הכנסות המנויים שלהן בכדי למדוד צמיחה וביצועים. אך הבנת ARR אינה מוגבלת רק לחברות SaaS. למעשה, כל עסק שיש לו מודל הכנסה חוזר יכול להפיק תועלת משימוש ב-ARR כמדד מפתח.

מה זה ARR?

ARR – ראשי תיבות של Annual Recurring Revenue. זהו מדד שמחשב את סך ההכנסות שחברה יכולה לצפות להפיק מלקוחותיה החוזרים על בסיס שנתי. ARR חשוב במיוחד עבור חברות שיש להן מודל עסקי מבוסס מנוי, כגון חברות ARR .(Software as a Service) ARR מאפשר לעסקים לחזות את ההכנסות העתידיות שלהם ולעקוב אחר הביצועים שלהם לאורך זמן. הדבר שונה מהכנסות מסורתיות משום שהמדד לוקח בחשבון רק הכנסות קבועות מדי חודש בעקבות מנויים, ולא לקוח בחשבון הכנסות חד פעמיות או הכנסות אחרות שאינן מיוחסות לתשלומי המנויים.

החשיבות של ARR בעסקים

ARR הינו מדד חיוני לעסקים המסתמכים על תזרימי הכנסה חוזרים. מדובר באינדיקטור מרכזי המעיד על היכולת של החברה לייצר הכנסות עתידיות בטווח הארוך. ARR חשוב במיוחד עבור חברות מסוג SaaS, שבהן הכנסות ממנויים הן מקור ההכנסה העיקרי. על ידי מעקב אחר ARR, עסקים יכולים להעריך את הצמיחה והביצועים שלהם, לזהות תחומים בהם נדרש שיפור, ולקבל החלטות מונחות נתונים – בכדי לייעל את תזרים ההכנסות שלהם. בנוסף, ARR הוא מדד קריטי למשקיעים, המשתמשים בו כדי להעריך את הפוטנציאל של החברה לצמיחה ורווחיות עתידית. באופן כללי, הבנה ומעקב אחרי ARR חיוניים לכל עסק הרוצה לבנות מודל הכנסות חוזר בר קיימא ומוצלח.

ארגז הכלים ליזמים

קלאודוויז

קלאודוויז היא חברת אחסון אתרים אמינה, מאובטחת ומהירה המספקת את כל מה שצריך בשביל שהאתר שלנו ירוץ ללא תקלות

קלאודוויז מציעים ניסיון ללא התחייבות בשירות אחסון האתרים שלהם

מאנדיי

מאנדיי היא חברת CRM שעוזרת ליזמים ולבעלי עסקים לנהל מערכי שיווק, מכירות ושירות לקוחות

מאנדיי מציעים 14 יום ניסיון במערכת שלהם ללא עלות

וובפלואו היא פלטפורמה פופולרית המאפשרת לבנות אתר בקלות ובמהירות שלא דורש שום ניסיון קודם בננית אתרים

וובפלואו מציעים תוכנית חינמית המאפשרת לכולם להקים אתר ללא מאמץ

החשיבות של ARR בעסקים

ARR הינו מדד חיוני לעסקים המסתמכים על תזרימי הכנסה חוזרים. מדובר באינדיקטור מרכזי המעיד על היכולת של החברה לייצר הכנסות עתידיות בטווח הארוך. ARR חשוב במיוחד עבור חברות מסוג SaaS, שבהן הכנסות ממנויים הן מקור ההכנסה העיקרי. על ידי מעקב אחר ARR, עסקים יכולים להעריך את הצמיחה והביצועים שלהם, לזהות תחומים בהם נדרש שיפור, ולקבל החלטות מונחות נתונים – בכדי לייעל את תזרים ההכנסות שלהם. בנוסף, ARR הוא מדד קריטי למשקיעים, המשתמשים בו כדי להעריך את הפוטנציאל של החברה לצמיחה ורווחיות עתידית. באופן כללי, הבנה ומעקב אחרי ARR חיוניים לכל עסק הרוצה לבנות מודל הכנסות חוזר בר קיימא ומוצלח.

איך מחשבים ARR

ARR מחושב על ידי הכפלת המספר הכולל של מנויים או הסכמים פעילים, כפול ההכנסה השנתית הממוצעת החוזרת ללקוח. הנוסחה לחישוב ARR יכולה להיות מיוצגת כך:

ARR = מספר כולל של מינויים או חוזים x הכנסה שנתית ממוצעת חוזרת ללקוח (למנוי/לחוזה).

לדוגמה, אם לחברת SaaS יש 1,000 מנויים פעילים, שכל אחד משלם $100 לחודש, ההכנסה החוזרת החודשית של החברה (MRR) תהיה $100,000. כדי לחשב את ה-ARR, החברה תכפיל את ה-MRR ב-12 חודשים, מה שיביא ל-ARR של 1,200,000 דולר בהסתכלות של שנה אחת.

חשוב לציין כי ARR לוקח בחשבון רק זרמי הכנסות חוזרים ולא כולל הכנסות חד פעמיות או הכנסות לא חוזרות. בנוסף, ARR אינו מתסכל על שדרוג מנויים של לקוחות, אלא רק על סוג המנוי הקיים, ולכן חשוב לעקוב אחר המדד באופן קבוע ובלתע התאמת תחזיות לפי הצורך.

arr

ההבדל בין ARR להכנסה

ARR והכנסות הם מדדים שונים משום שהם מודדים דברים שונים. הכנסה היא הסכום הכולל של כסף שחברה מייצרת מהמכירות או השירותים שלה, כולל הכנסה חד פעמית או לא חוזרת. זהו מדד כללי של הביצועים הפיננסיים הכוללים של החברה.

מנגד, ARR רק לוקח בחשבון את זרמי ההכנסות החוזרים שנוצרו על ידי מנויים או חוזים של חברה. הוא אינו כולל הכנסה חד-פעמית או הכנסה שאיננה לא חוזרת, ומספק מדד ממוקד ומדויק יותר אודות תזרים ההכנסות החוזר של החברה. ARR חשוב במיוחד עבור עסקים המסתמכים על הכנסות חוזרות, כמו חברות SaaS, מכיוון שהדבר מאפשר להם לחזות הכנסות עתידיות ולעקוב אחר הצמיחה והביצועים לאורך זמן.

יתרונות השימוש ב-ARR

ישנם מספר יתרונות לשימוש ב-ARR כמדד למעקב וחיזוי הכנסות בעסקים המסתמכים על זרמי הכנסה חוזרים:

יכולת חיזוי הכנסות: ARR מספק זרם הכנסות צפוי על בסיסו עסקים יכולים להסתמך על מנת לחזות את ההכנסות העתידיות בדיוק רב יותר. באמצעות ARR, עסקים יכולים לשקף את ההכנסות שלהם לשנה הקרובה, מה שמקל על תכנון והכנת תקציב לצמיחה.

ערך לטווח ארוך: מאחר ש-ARR מבוסס על הכנסות חוזרות, הוא מייצג את הערך לטווח הארוך של הלקוח. על ידי מעקב אחר ARR, עסקים יכולים להתמקד בבניית קשרים ארוכי טווח עם לקוחות, ולא רק בהשגת לקוחות חדשים.

קבלת החלטות משופרת: באמצעות ARR, עסקים יכולים לקבל החלטות מונחות נתונים לגבי תמחור, פיתוח מוצרים ואסטרטגיות שיווק. הדבר עוזר לייעל את זרמי ההכנסות ולשפר את הרווחיות.

אמון משקיעים משופר: ARR הינו מדד חשוב למשקיעים שכן הוא מייצג את הפוטנציאל לצמיחה עתידית ורווחיות. באמצעות ARR, עסקים יכולים לספק למשקיעים תמונה ברורה של זרמי ההכנסות החוזרים שלהם, אשר יכולים לשפר את האמון בסיכויים ארוכי הטווח של החברה.

arr

המגבלות של ARR

בעוד ARR הוא מדד שימושי למעקב וחיזוי של הכנסות חוזרות, יש לו גם מגבלות. הנה כמה מהמגבלות של השימוש ב- ARR:

מיקוד לטווח קצר: ARR מתמקד בהכנסות חוזרות על פני תקופה של שנה אחת, תקופה קצרה יחסית. הדבר לא יכול לספק תמונה מלאה של פוטנציאל ההכנסות של החברה לטווח ארוך.

לא מתחשב בעונתיות: ARR אינו לוקח בחשבון שינויים עונתיים בהכנסות, אשר יכולים להשפיע על דיוק התחזיות.

מוגבל במדידת רווחיות: ARR לוקח בחשבון רק הכנסות ואינו מביא בחשבון עלויות או הוצאות, מה מה שהופך אותו למוגבל במדידת רווחיות.

לא ניתן לשקף שינויים בהתנהגות הלקוח: ARR מניח שלקוחות ימשיכו לצרוך ולשלם עבור המנויים או החוזים שלהם באותו קצב, אך שינויים בהתנהגות הלקוחות, כמו למשל נטישה או השדרוגים, יכולים להשפיע על תחזיות ההכנסות.

לכן חשוב להשתמש ב-ARR בשילוב עם מדדים אחרים, כגון שיעור נטישה וערך חיי הלקוח, כדי לקבל תמונה מלאה יותר של זרמי ההכנסות החוזרים של החברה. באופן זה, עסקים יכולים לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי תמחור, פיתוח מוצרים ואסטרטגיות שיווק.

מיקסום ה-ARR

מיקסום ה-ARR חיוני לעסקים המסתמכים על זרמי הכנסה חוזרים. הנה כמה אסטרטגיות להגדלת ARR:

שיפור שימור הלקוחות: על ידי הפחתת שיעור הנטישה ושימור הלקוחות, עסקים יכולים להגדיל את ARR. שיפור תמיכת הלקוחות, אספקת משאבים נוספים והצעת תוכניות נאמנות הן כולן דרכים יעילות להגדלת שימור הלקוחות.

upselling ו-up-selling :crossselling ו-cross-selling (מכירה נוספת ומכירה צולבת) הן שתי דרכים יעילות להגדלת ה-ARR על ידי עידוד לקוחות קיימים לשדרג את המנויים שלהם או לרכוש מוצרים או שירותים נוספים.

פיתוח מוצרים וחדשנות: פיתוח מוצרים או שירותים חדשים המשלימים את ההצעות הקיימות יכול להגדיל את ה-ARR על ידי מתן ערך נוסף ללקוחות.

אסטרטגיות תמחור: התאמת אסטרטגיות תמחור, כגון העלאת מחירים עבור תוכניות ברמה גבוהה יותר או הצעת הנחות עבור חוזים לטווח ארוך, יכול גם כן להגדיל את ARR.

כלל, עסקים יכולים למקסם את ה- ARR שלהם על ידי התמקדות בשימור לקוחות, מתן ערך נוסף באמצעות פיתוח מוצרים, ושימוש באסטרטגיות תמחור כדי לעודד מכירה נוספת ומכירה צולבת.